Etykiety – Branża kosmetyczna

Atrakcyjny wygląd, który widać na pierwszy rzut oka ma kluczowe znaczenie dla powodzenia sprzedaży. Dla wielu marek, szczególnie kosmetyków do pielęgnacji ciała – elegancki projekt jest koniecznością. Często w tłumie produktów na sklepowych półkach klient nie jest w stanie dokonać takiego wyboru, który by satysfakcjonował producenta. Wiele zakupów produktów z obszaru pielęgnacji ciała odbywa się impulsowo, więc etykiety powinny zachęcić kupujących estetyką, aby to osiągnąć powinny wyróżniać się na tle innych produktów i zaoferować coś nowego.

Etykiety wielobarwne:

najbardziej popularnym rozwiązaniem do oznaczania produktów kosmetycznych są wielobarwne etykiety. Główną funkcją etykiet jest wzbudzanie zainteresowania konsumenta, z tego powodu etykietę musi wyróżniać niepowtarzalny wygląd. Ponadto etykieta musi być funkcjonalna – wielobarwne etykiety papierowe szczególnie dobrze przylegają do opakowań, a dzięki zastosowaniu lakieru lub laminatu są odporne na wilgoć. Inną możliwością dla etykietowania produktów kosmetycznych są etykiety samoprzylepne z białej lub przezroczystej folii, które są odporne na wodę i dostosowane do opakowań elastycznych i miękkich.

Etykiety logistyczne:

ich głównym zadaniem jest identyfikacja opakowań zbiorczych do wysyłki i w czasie transportu. Najczęściej etykiety te produkowane są z papieru matowego lub półbłyszczącego. Zapewniają one dobrą jakość wydruku i są niedrogim rozwiązaniem dla identyfikacji towarów. Aby zapewnić odporność na warunki atmosferyczne (wilgotność, temperatura, itp.) mogą być stosowane etykiety z folii lub innych surowców syntetycznych.