Etykiety – Branża mięsna

Etykiety stosowane w branży mięsnej nie zawierających metali ciężkich, mają atesty do kontaktu z żywnością, i zgodnie z zasadami GMP (Dobra Praktyka Produkcyjna) oraz GHP (Dobra Praktyka Higieniczna).
Zgodnie z wymogami prawa musi zawierać szereg informacji m. in. nazwę i adres producenta, pojemność opakowania jednostkowego, datę przydatności, skład, ostrzeżenia, opis stosowania, piktogramy, itp.
Papier błyszczący lub pół-błyszczący oraz klej akrylowy zapewniają dobre właściwości adhezyjne do powierzchni gładkich i suchych
Etykiety informacyjne:
Etykiety stosowane do zadruku w drukarkach termicznych lub termotransferowych
• etykiety tzw. klipsy do zaklejenia na sznurkach
• tzw. Bizerby do przyklejania na osłonki, folie etc.
Etykiety informacyjne cechują się trwałością materiału i odpornością na warunki przechowywania. Powinny także zachować atrakcyjność wizualną. Etykieta informacyjna bywa też ozdobą produktu, elementem ujednolicającym linię oraz budującym rozpoznawalność marki.
Etykiety w procesie produkcji:
. Śledzenie aktywów
. Etykietowanie produktów
. Znakowanie produkcji w toku
. Znakowanie zgodnie z przepisami o śledzeniu produktów w łańcuchu dostaw żywności (EC/178)
Etykiety ozdobne:
Aby zwiększyć atrakcyjność etykiety stosuje się rozmaite uszlachetnienia: złocenia, srebrzenia, metalizujące farby, lakiery matowe i błyszczące. Można również wykorzystać szeroka gamę różnych podkładów: papier zwykły, kredowy, srebrny, złoty, folia.
Etykiety ozdobne pełnią kluczową rolę, jeżeli chodzi o odbiór produktu przez potencjalnego klienta. Swoim wyglądem powinny sugerować, z jakimi rodzajami produktów ma on do czynienia, zanim jeszcze zdąży przeczytać ich nazwy.
Każda etykieta, kształtem i rozmiarem, jak i wyglądem samego projektu, jest dopasowana do konkretnego produktu.