Informacje Techniczne

1. INFORMACJE O ETYKIECIE

Klient dostarcza drukarni niezbędne informacje o produkcie w celu przygotowania wstępnej oferty.
Kilka podstawowych informacji wymaganych do wykonania kalkulacji cenowej etykiet:

  1. Sposób konfekcjonowania etykiet: nawinięcie na rolkach lub umieszczenie na arkuszach.
  2. Wymiar etykiety (szerokość x długość)
  3. Jaki mają mieć kształt, z nacięciami lub bez (standardowy prostokąt z zaokrąglonymi narożnikami czy inny niestandardowy)
  4. Jaka ma być ich szacowana ilość (w skali miesiąca, roku lub jednorazowo)
  5. Z jakiego materiału etykieta ma być wykonana (papier -zwykły albo termiczny, folia PP, PE, ALU, karton, plastik) i czy ma być lakierowana?
  6. Jakie ma być przeznaczenie etykiet ?
  7. Czy będą aplikowane ręcznie, czy za pomocą automatycznego aplikatora, ewentualne dodatki tj. perforacja na podkładzie silikonowym (mikroperforacja lub inna)
  8. Czy na podkładzie silikonowym ma być nadrukowany czarny znak sterujący praca drukarki (jakiej grubości, jaki odstęp) ?
  9. Istotne są także informacje o warunkach przechowania, odporności na warunki atmosferyczne, jaką odporność ma mieć zadruk (światło UV, uszkodzenia mechaniczne, rozpuszczalniki, mydło, tłuszcze, alkalia).
  10. Podać oczekiwaną trwałość etykiety oraz temperaturę „pracy” etykiety (warunki magazynowania gotowego produktu).
  11. Wyszczególnić warunki aplikacji etykiet:
    • Temperatura aplikacji,
    • Kształt podłoża,
    • Rodzaj podłoża,
    • Wilgotność podłoża,
    • Porowatość podłoża
  12. Klient powinien również podać informacje o sposobie nawinięcia (kierunek nawoju, ilość etykiet na roli, ilość etykiet na szerokości, wybór średnicy tulei, na którą będą nawinięte, umieszczenie elementu zgodnie ze wzorem, nawinięcie na zewnętrzną lub do wewnątrz).

2. PROJEKTOWANIE

Na życzenie Klienta nasi graficy mogą wykonać projekt graficzny lub poprawić stary wzór, na podstawie nadesłanych materiałów.
Sprawdzonym formatem – standardem jest projekt „na krzywych” osadzony w pliku
PDF. pdf-icon
Projektanci etykiet opracowują projekty graficzne w :
– CorelDraw (grafika wektorowa) coreldraw-icon
– Illustrator (grafika wektorowa) illustrator-icon
– Photoshop (grafika rastrowa) photoshop-icon

Gdy Klient nie ma swoich własnych projektów etykiet, graficy , na podstawie szczegółowych niezbędnych do stworzenia nowego projektu informacji, tworzą nowe projekty.
Projekty są sprawdzane pod względem poprawności przygotowania do produkcji – elektroniczny plik wzór przesyłany jest do Klienta.
Projekt jest dopracowywany aż do momentu zaakceptowania przez Zleceniodawcę.
Artproof służy do ogólnej oceny szaty graficznej, rozmieszczenia nadruku, prawidłowości tekstu, odwzorowania kolorów. Nie stanowi on jednak 100% odzwierciedlenia efektu końcowego.
Mogą zaistnieć pewne niewielkie rozbieżności kolorystyczne, wynikające z różnic stosowanej technologii, rodzaju podłoża oraz przyrostu punktu w druku. W przypadku kodów kreskowych należy każdorazowo weryfikować ich czytelność.

3. KOSZTORYS

Przesyłamy do Klienta wstępną wycenę kosztów związanych z produkcją. Oferta obejmuje:

  • Cenę etykiet (netto/ 1 tys. sztuk),
  • Cenę opracowania wykrojnika – noży wycinających, w przypadku gdy nie posiadamy wykrojnika o wymaganym kształcie
  • Koszty związane z produkcją kolorowych etykiet (opracowanie matryc, przygotowanie projektu graficznego),
  • Koszty dostawy.

Klient otrzymuje ofertę, w której zawarte są również informacje o standardowym terminie realizacji.

4. PRODUKCJA

Po otrzymaniu zamówienia (równocześnie oznaczającego akceptację warunków oferty), przystępujemy do etapu produkcji etykiet. Następnie prowadzone są prace wykończeniowe takie jak rozcinanie materiału, wykrawanie, nawijanie na odpowiednie gilzy (standard średnica fi 76, 40, 25 mm.) Na wszystkich etapach produkcji towar podlega kontroli jakościowej, jest oznaczany według wzoru klienta, liczony, pakowany i wysyłany.